Great Black

Alla inlägg under mars 2016

Av Maja Fredriksson - 26 mars 2016 21:15

Våren är här och träningssuget är tillbaka. Tre rapportpass med Jamie är avklarade. Första men lite tveksamheter och de andra två som utvärdering. Båda på kort sträcka. Ett med många skick och ett med lång liggtid. Inga som helst problem och en taggad Jamie med både ljud, skall och tjuvstart.


Det är längden vi måste klura ut och motivation till Bella. Planen är att alltid köra minst 3 skick. Är alla bra avslutar vi annars lägger vi på ett 4:e och ev. 5:e med hjälp för att avsluta lyckat.


Det är i alla fall underbart att se henne spåra fokuserat i det tempot! Bästa svarta!



 


Achilles har fått köra igenom lydnadklass 1 igår. Ev. ska hela ligan tävla någon hund i sin flock och vi vill ju med haka på såklart. Så synd att vi inte har platsliggningen, men Achilles kan faktiskt bara ligga stilla i 30 sek.



Av Maja Fredriksson - 19 mars 2016 21:42

I natt bestämde sig Indy för att ligga och snacka och prata om livet i allmänhet, i sisådär 2 timmar mitt i natten. Bortskämda som vi är, med en baby som alltid sovit hela natten, var både jag och Billy döda när det var dax att gå upp kl 6.


Mötte upp Bella klockan 9.00 och åkte till Fagersta för agilitytävling. På vägen dit bestämde vi oss för att byta hundar för dagen. Zion har det jobbigt med agilitystressen i trång miljlö med galna hundar nära inpå. Med mig har han lättare att lugna sig och fokusera, vilket också syntes tydligt på agilitybanan. Två riktigt fina och fokuserade lopp utan stress. Inga tjuvstarter, fina kontaktfält och lyhörd på min handling.


Vi diskade oss dessvärre på sista hindret då jag valde att skicka fram honom på ett hinder som han inte tog, vi hamnade fel och jag fick snabbt handla om. Zion som aldrig tränat på att springa tight förbi ett hopp utan att ta det kunde inte heller låta bli att hoppa hindret från fel håll. Det andra loppet slutat med 10 fel.


Bella körde med Jamie i första loppet. Hon hade varit seg och disträ och diskat sig på samma ställe som Zion. Jag valde därför att köra henne själv i det andra. Även med mig kändes hon loj. Men vi gjorde ett fint lopp och vann klassen av 40 starter. Vi var de ända som nollade och tog pinne! Duktiga tjejen. Efteråt kräktes hon så nog var hon inte helt ok.


Nu saknas bara 1 pinne i agility för titel men vi dröjer nog med nästa tävling tills det blir skönare väder och vi kan träna och tävla ute!


När vi kommer hem till Enköping igen så erbjuder sig Bella att följa med hem och passa Indy så jag kan få sova en halvtimme! Hur underbar vän är hon inte! Tusen tack för allt du hjälper mig med!



I veckan har Link gått sitt första spår över 1000m. Han gick superbra, så kul att se hans utveckling. Det svåra denna gång var tre stigar och ett kalhygge. Så nu ska vi lägga lite fokus på det i vår träning. Han löser uppgiften men han börjar lätt vinda och då har jag svårt att läsa honom.

Av Maja Fredriksson - 17 mars 2016 18:34

Emma och jag åkte till Danne för att träna skydd idag med Dia och Jamie.


Med Jamie fortsatte vi träna bita, bita, bita! Slangen sitter alltid fullbett, likaså bitstock och bitkudde. Hos Jonas är även den lilla ärmen perfekt, mitt på och fullbett. Med de större ärmarna går hon gärna ut på sidorna eller får ett sämre bett. Idag resutlaterade det i en wiskey till Danne....

Jag får dock bakläxa och måste sluta vilja få fram en annan hund än vad jag har. Bara för att hon ser ut och uppträder på ett annat vis betyder det inte att hon inte vill. Jamie är en tänkare, det syns tydligt i filmen t.ex Snyter han henne på kudden så avvaktar hon och analyserar för att gå i när hon verkligen är säker på att hon kan ta den. Samma med att jaga efter ärmen, hon analyserar vart hon kan ta den och dra på fullt!


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards