Great Black

Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Träningen fortsätter

Av Maja Fredriksson - 7 maj 2010 19:42

Igår var vi till Bro-Håbo för att träningstävla i agility. Achilles gick riktigt bra, förutom några stora svängar. Kom 1:a i agilityklass och 2:a i hoppklass.


Jerry kraschade i långhoppet (de hade glömt att ändra till small och han hoppade large). Fick köra om och det gick bra till slut. Måste träna gungan och däcket.


Link hade tydligen glömt bort platta tunneln som han annars rusar igenom och verkligen gillar så den måste jag träna mer. Han hoppade även ett hinderstöd och kom alltså lite för tight. Kanske ett lyxproblem med tanke på min vida terrier. Det är ändå kanon med såna här tävlingar, man får verkligen in lite rutiner, före, under och efter loppet. Kul att Malin och Vegas vågade sig igång på agilityplanen med!! De kommer blir så duktiga, bara Malin lär sig paddla som tusan med sina korta ben, haha!


Idag var vi ut till Frösthult för att lägga spår och köra sök. Link fick träna spårupptag vilket gick kanon! Hade legat i 2.5 timme medan vi körde sök. Där fick han träna på system och markeringar samt påvis!

 
 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 maj 2010 23:25

hahha, ja du ser det är inte så lätt för någon som har så korta ben som jag=) Nu har jag anmält vegas och mig till en hadlingskurs, vilket verkar välbehövt. Det var kul, men fy fasiken vilken galen blick min hund fick.. jag kände nästan inte igen honom.. Han verkade tycka att det var väl en enkelsak det där, jag bara svichar på så här så blir det nog bra! Tur att någon i gänget höll hedern uppe i varjefall, den lilla vita ache saken!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

10 maj 2010 12:52

Nästa lydnadstävling blir den 4 juni i Knivsta. Hade velat köra hemma i Enköping den 28 maj, men är inte hemma då...
Kommer gärna och tränar agility, men ikväll ska jag på kalas. Onsdag ska jag in och träna iaf!
Har ni anmält er till nå fler tävlingar?

http://www.flox.webgain.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

12 maj 2010 16:20

Närmast är det på hemmaklubben, en lydnadsetta. Vi är ju uppflyttade ur appellen men lägre får nog vänta ett tag...
Vi måste ju träffas nåt och träna!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

14 maj 2010 09:16

Ohh vilken framfart. Lydnad vallning agility och går och vinner dessutom.GRATTIS GRATTIS. Tack för tipset om boll på insida eller utsida på ställandet...skarpsynt av dig och det gav resultat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards