Great Black

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Sökpass på två personer

Av Maja Fredriksson - 17 april 2015 10:22

För att få till extra träning och fler pass kör vi ganska ofta sökpass på 2 personer. Enklast då är att göra korridorer och sen fokusera på t.ex markeringar.

Igår fick Link och Zion ett sådant pass.


1. Station 2 -  skallmarkering
2. Station 1 (halvdold) - skallmarkering
3. Station 3 - skallmarkering


Link hade lite väl mycket spring i benen. Jag kan nog kanske inte ta ut honom ur bilen och bara värma för att sedan köra...hihi! han sprang ut 30-40meter, slog fram i rutan 40 meter, tillbaka och ut på ljupet och då mear jag djupet, 80 meter säkert. Över en bäck och sen framslag och tillbaka och tog figgen fint. 20-25 skall och sedan belöning. Ingen hjälp att komma igång och höll avstånd själv!

Andra skicket slog han lite bakåt i rutan, ut på 80 meter och sedan fram och tog figgen. Lika fin skallmarkering här!

Tredje skicket gick han ut lite långsammare (kändes som att han hade vind från figgen). Vände på 50 meter och slog ganska rakt tillbaka igen. Jag ropade in men 5 metetr från stigen så drog han på figgen på station 3. Började markera bra men tror det är belöning så fort jag närmar mig. Blir lite fundersam på vad han ska göra när jag kommer, letar rulle men fortsätter sedan att skälla. När jag avlägsnar mig igen så markerar han som vanligt och tar avstånd själv.

Vi ska träna station 2 och markeringar när jag kommer fram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards