Great Black

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Skräckblandad förtjusning!

Av Maja Fredriksson - 30 januari 2010 20:41

Igår var Malin och jag till ridhuset för första gången! Vi har bestämt oss för att ta tag i träningen och styra upp effektivträningstid, kanske inte det bästa sättet för ekonomin men riktigt bra för motivtionen. Vad skönt att kunna träna hund utan vantar, utan iskalla tår och med gott samvete när man lägger hunden för att vila.


Denna gång hade vi bara hyrt ridhuset för en timme och oj vad fort en timme går. Vi började med lite handling. Går kanon, Link läser mina rörelser och mitt tempo precis som jag vill! Sedan blev det ett nytt försök på rutan (började ju lite smått i somras), krypträning och sist lite cirkeldirrigering.


Achilles som fortfarande går på utredning om det är hans rygg, knä eller överansträning och därmed korta muskler får varje fredag simma och sedan vibba, igår var första passet. Oj vad han tycker det är roligt att simma, ville inte gå upp. Men nog såg man skillnad på hans bentag i bakbenen.


Idag tog vi sovmorgon för att sedan möta upp Anna/Doc, Sofie/Tristan och Camilla/Choise och Chenin. Ett helt aussiegäng pulsade ut i skogen i minus 10 grader. Vi började med uppletande men där stod vi över, har inte börjat träna in detta moment än. Efter det körde Malin och jag markeringar. Link fick börja och målet med dagen var mängdträning på kortavstånd, där vikten låg på att hålla fast rullen ända in i fotposition. Gick bra, bara ett tapp som resulterade i uteblivet påvis. Kanon fart ut, tog rullen bra och sedan någorlunda framslag in till mej. Helt klart nöjd med dagen pass.


Efter skogen skulle vi kört lydnad men motivtionen svek, blev lite hundbus istället.


Malin och jag har ju också hunnit med ett riktigt bra varsitt ytpass, inomhus. Var ute på min bondgård och la upp ett pass om 11 figuranter och totalt ett ytsök på 40-50 min. per hund. Var verligen toppen att få till ett långt pass med många figaranter, det är då man verkligen får chansen att se hur hunden jobbar.

Vi hade helt dolda, höga, oåtkomliga och öppna figgar. Konstiga underlag, mörker, trappor och klätterträng. Var så himla kul! Link skötte sig kanon, hade svårt med ett skick när Malin satt i en traktor, men han visade tydligt att han hade henne inom en radie på 3 meter men kunde inte visa exakt. Körde bara hitta övningar med massa bus och lek, verkligen motivationshöjande!

     Vegas, Choise och Link


     

Link, Choise och Vegas


Skräckblandad förtjusning!


Vegas, Choise och Link


Smurfen!


Doc


Tristan


 
 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

31 januari 2010 17:59

Tack för igår! Det var jätte trevligt att träffas! Link var jättefin och mysig!
Jag har förvarnat sambon om hundträning på fredagkväll redan ;)

Ska fundera lite på kursen men det låter intressant, jag är absolut intresserad! Har kollat upp instruktörer för privattider men alla verkar ha väldigt fullt.
Ha det bra! // Anna

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Sofie

Sofie

31 januari 2010 19:48

Tack själv! Det är alltid roligt att träffa nya människor och ffa nyttigt att träna tillsammans med nya ögon :)

Jag är riktigt kurssugen så det låter väldigt lockande, ska se över möjligheterna lite bara :)

http://aussiemonster.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

31 januari 2010 20:09

hahah, Link rickardsson den var bra! Ja tack själv.. det blev ju riktigt bra träning hela helgen lååång.. Nu läntar vi till fredag och ridhuset igen...

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

31 januari 2010 22:41

Halloj! Vart ska jag betala in pengar för sök-kursen? Sanna sa att du var ekonomiansvarig, ha ha! Kul m mkt hundträning, jag blir rikitgt avis!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
CCC

CCC

1 februari 2010 17:44

Tack för kommentaren i bloggen - det är första gången jag är inne här på din sida. Det var trevligt att träffas i lördags. Kände mig lite tråkig som jag upp efter 3 timmar men det var helt enkelt bara för kallt :) Kursen i mars låter spännande, jag vill gärna vara med på lördagen i lydnadsgruppen om det fortfarande finns platser kvar. Men vilken förening är det som anordnar? Måste man vara medlem någonstans?

http://chenin.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

1 februari 2010 21:13

Min mailadress är johansson_anna_@hotmail.com

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Sofie

Sofie

1 februari 2010 21:22

Tjuvläste på Annas blogg om mailadress och info om helgen, så här är min för jag vill komma med ;)
sofie.brattborn.401@student.ki.se

http://aussiemonster.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

2 februari 2010 10:11

Nu har jag betalat in. Ska bli jättekul! Bra initiativ!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

2 februari 2010 16:56

Ja, nu har jag fått det, det hade jag inte innan! Ska betala in ikväll om jag kommer ihåg det ;)
Ja, det kommer bli super, massa vin och kex bara, ha ha! Fyller vi alla platser med aussies eller? Blir ju typ som ett aussieläger i miniatyr!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards