Great Black

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Delprov 1 - Räddning

Av Maja Fredriksson - 1 mars 2010 12:29

Igår hämta jag upp Pia och Mariah som var super gulliga och följde med och figgade en hel dag i Åkersberga då jag och Malin skulle göra Delprov 1 i Räddningsutbildningen! TACK tjejer, Ni är fantastiska!


Väl på plats i Hakungekrossen så började vi med markering i koppel, miljörädsla underlag och mörker samt distraktion hundar. Första hunden kissade såklart precis utanför legan där figguranten låg men detta är ingen ursäkt, tyvärr "trycker" jag förbi Link i och med att jag säger åt honom att sluta lukta och istället arbeta men det löste sig på tillbakavägen då han markerar fint. Varken mörker, underlag eller andra hundar är ju något problem.




Efter att alla hundar gjort denna del var det passivitet. Alla hundar bands upp och förarna utgick ca. 30m. Link valde att lägga sig och låg lugnt och fint och fick bra betyg men jag själv som traglar med platsliggningsmomentet hörde minsann några pip som jag inte gillar! Efter detta var det en fika/lunch paus innan ruinsöket började.


Link lyssnade bra och gick ut där jag ville. All flyingträning syns ganska tydligt då jag inte behöver peka utan bara vrida mej åt det håll jag vill han ska springa åt. Första figgen markerar han jättefint och kommer in med lösrullen snyggt i fotposition. Lite snopen blev han när figgen inte ville komma ut och leka.


Eftersom jag var en bland de första ekipagen kunde jag titta på de övringa och såg ganska snart att jag sökte av området mycket noggrannare än de övriga. Vid figge två kom Link från fel håll och hittade därför ingen lösrulle (precis då kommer skottet, vilket egentligen ska komma under arbete och inte under en markering men det var inga som helst problem). Han fortsätter jobba och när han hittar rätt öppning hamnar rullen under en filt som döljer ingången men tillslut får han fram den och kommer i en lika fin fotposition som första gången. Vi fortsätter kolla av ormådet men domaren bryter snart för att istället kolla hantering. Gick kanon även det.



Efter Link var det Malin/Vegas tur så jag och Link stannade en bit bort för att vänta på deras resultat. . .


Vapenbröderna gjorde det igen, GODKÄNDA!


Här kan ni se Links protokoll.

 
 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

1 mars 2010 13:30

Grattis! Vad duktiga ni är!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Marie L

Marie L

1 mars 2010 15:42

GRATTIS till avklarat delprov, va ni är duktiga, snart certade!

http://www.123minsida.se/minos

 
Sofie

Sofie

1 mars 2010 15:47

STORT GRATTIS från oss!
Vad ni är duktiga!!!

http://aussiemonster.se

 
Mariah med Redo

Mariah med Redo

1 mars 2010 17:10

Grabbarna var överlägset bäst! Kul att få vara med och titta!

http://teamredo.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

1 mars 2010 21:59

Duktiga Maja och Link!!! Jätte grattis!!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Pia

3 mars 2010 20:02

De var riktigt roligt att få följa med!! Vi vart ju så bortskämda med all fika...

 
Ingen bild

Dionne

4 mars 2010 04:13

Jätte Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards