Great Black

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Maja Fredriksson - 8 februari 2010 20:03

Idag träffade jag Pia uppe på klubben för att tillsammans pulsa oss fram till den helt igensnöade agilityboden. Vi lyckades plocka fram 8 hopphinder som vi drog ner till den plogade delen av planen och ställde upp en dubbelbox och snart var vi i full gång med årets första handlingspass (med hinder)!


Link har ju inte fått många pass på hinder utan bara en hel massa torrhandling. Är det inte helt fantastiskt underbart att första gången man gör ett bakombyte på hinder så sitter de klockrent! Hela passet gick för övrigt mycket bra, var ju dessutom första gången han hoppade på höga höjder (52cm i alla fall).


Det jag måste jobba mycket med som jag tror kommer bli viktigt för att vinna tid är att lära Link att känna av mitt tempo och även signal för att svänga tajt runt ett hopphinder. Att på min signal, korta ner sitt sista språng innan hopphindret för att kunna svänga runt stopen och därmed vinna mark.


Vi får se när det kan vara dax för Links hoppdebut. Spännande!


Här kan Ni hitta Pias blogg!


Tid, hobby, ledig, sysslor, valmöjlighet, fritid, passion, idrott, sport, tävling. . .

. . . gör det du tycker är kul!


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards