Great Black

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Maja Fredriksson - 14 september 2010 21:45

Idag åkte jag och Link ut till Linda Idås för att valla för Bjintze. Vi började i en lite större fålla och jag fick många bra förklaringar om varför Link gör som han gör, och självklart är det ju föraren som hittar på konstigheter.


Först hade jag för lite tryck på Link och han åt fårskit och gjorde inte sitt jobb. Sen var jag för "läskig" vilket ledde till att Link sprang/flippade ur för att komma undan mitt tryck. Till sist, lagom mycket tryck, rak i ryggen och låt hunden välja rätt för att då släppa trycket och börja gå!


Efter två rundor i fållan var det dax för lunch och sedan en sväng till, tre av oss fick prova på en ASCA bana och det var en erfarenhet. I början var det fööör mycket spring och lek men sedan tog vi oss runt. Fick frågan om jag ställt upp på något prov, vilket jag inte har. Omdömet blev en kvalifiserande runda som de andra kunde se och lära av. KUL!! Tydligt kroppsspråk och jag läste av djuren bra, stannade i rätt läge och började gå i rätt läge.


En riktigt lyckad dag!! Var så roligt!!


Den här bjuder jag på!


Maja och Link


Jobbar på attityden i fållan

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards