Great Black

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Fårklippning

Av Maja Fredriksson - 4 maj 2011 20:38

Idag åkte jag till Linda på förmiddagen för att hjälpa till när fårklipperen kom.

Efter någon timmer var det dax att åka till våra får och frisera de!


 Fålla byggdes!


Svarta-Lotta blev svart igen


  

Sumo kostade extra


Stora Sumo bredvid nyklippt får!


      Lyckliga nyklippta får i nya stora hagen!

 
 
Maria

Maria

4 maj 2011 22:11

Men tack för den Maja! Haha;) Hoppas jag lär mig klara av nervositet, den är ju hemsk!

Du är rolig du, en buske? Det skulle jag faktiskt vilja se, haha.. Du är så himla nyfiken och det är så roligt att inte säga något, du vet väl att jag har bokat röntgen;) Eller ingen vet, nu blev det faktiskt först! :D
Om du är snäll kanske jag vågar säga vart debuten blir av, men du vet vad jag vill ha i utbyte..kullkampen.. ;)

Snygga fåren blev då! Har du tid någon dag kommer jag gärna upp till Enköping och tränar! Lydnad?;) Eller vad som helst faktiskt, vi måste ju ses!

http://www.marycash.se

 
Ingen bild

Mackan

4 maj 2011 23:05

Gött att ha det gjort. Mina är också klippta och flusade. Redo för mygg och sol.

 
Ingen bild

Blomman

5 maj 2011 00:30

Tror faktiskt att Sumo och den klippta har samma mamma :)

 
Maja och Link

Maja och Link

5 maj 2011 16:23

Klart vi ska träna, jag kan vilken dag som helst i veckorna Maria, i stort sett...

Åh, Mackan, vi vill ju träffa dina får! Vore gött inför ASCA att åka till några andra.

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

5 maj 2011 21:09

Rolig bild på Sumot och den klippta. Inte alls någon storleks skillnad!

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards