Great Black

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Vallning med fina prestationer!

Av Maja Fredriksson - 17 juli 2011 20:59

I helgen har det varit ASCA-tävlingar i Kroksbo, Heby igen. Precis som förra gången har det varit otroligt roligt att titta på många duktiga ekipage, träffat kära vänner och självklart tävla.


Under lördagen startade jag och Link på tre runs.

Open cattle - JCR (Lack of progress)

Open duck - 81 poäng

Started sheep - 85 poäng (Nice job, use your stop to slow things down) Qualifying


Första gången vi tävlade open. Korna gick inte alls. Gruppen höll inte ihop och ville bara vända tillbaka till fållan. Valde efter dagens slut att sälja mitt nötrun nästkommande dag då det blev för svåra djur för både mig och Link och jag tror att det hade förstört mer än hjälpt oss i vår träning.


Idag, söndag, har vi också startat i tre runs.

Open duck - 89 poäng Qualifying

Open duck - 96 poäng (Nice job) Qualifying

Open sheep - 100 poäng (Nice boy) Qualifying


 

Links Open run på får. Det går väl lite vääääl fort och jag tror inte jag kan hitta någon gång han stannar på mitt kommando, vilket leder till att inget får går igenom tratten vid första försöket....attans. Han håller dock hyffsat avstånd, fint hämt i början och fin infållning.

 

Det gick himla bra i helgen och vi är nu i Advance Duck, flyttade upp oss till Open sheep och tog även ett leg där. Idag blev Link även High in trial Open (högsa poäng av alla som tävlade i open räknat över alla tre djurslag) och High Combined Non WTCH (Högsta sammanlagda poäng av alla icke championhundar). Link får nu lägga till ytterligare två nya titlar till sitt namn.


KORAD LP1 LP2 LP3 Sugarwind's A Great Warrior STDsc OTDd


 

Stort grattis även till Malin och brorsan Vegas som gick en fina runda på fåren och därmed fick sitt andra leg och blev uppflyttade till Open. Duktiga Ni! 


Skickar även en extra kram och tanke till Eva som råkade ut för en olycka när hon var inne på nötterna. Hon hamnade fel när hon försökte hjälpa sin hund Sky med en utmanade tjur och blev stångad och åkte i backen. Tror hon klarade sig från att bli trampad men det såg riktigt otäckt ut!

 
 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

17 juli 2011 21:43

Tack för all fin underhållning ni bjudit på! Jag har suttit eller stått som på nålar och levt mig in i ja inte bara era runs, trist förstås att inte få tävla själv, men ni har gjort att även jag känner mig som en vinnare:-) Stort grattis!!!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Liza, Lotus & Pax

17 juli 2011 22:18

Heja heja er! Ni är bara så himla bäst!

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

17 juli 2011 22:23

Grattis! Ni är otroligt duktiga!

http://flox.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

17 juli 2011 23:16

Grattis!!:)

http://www.sofiegustafsson.se

 
Ingen bild

Blomman

18 juli 2011 00:09

Heja!

 
Siv/Zeffe/Zooto & Joy

Siv/Zeffe/Zooto & Joy

18 juli 2011 08:21

GRATTIS till er! Ni är så duktiga båda två, och vilka hämt Link har, imponerande!

http://aussiekillarnazeffezooto.se

 
Marie L

Marie L

18 juli 2011 09:52

JÄTTEGRATTIS!!!!

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Marre

18 juli 2011 10:55

Håller med Siv!
Snygga hämt!

 
Lisa

Lisa

18 juli 2011 17:58

Tack för trevligt sällskap vid hagen! Jag tror jag har några bilder på dig... ja, och Link. Grattis till all framgång, det är ni värda!

http://lisak.wordpress.com

 
Maja och Link

Maja och Link

18 juli 2011 18:15

Skicka gärna bilderna Lisa!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Annika & Co Gammelflaxens

Annika & Co Gammelflaxens

18 juli 2011 19:24

De var kul att se er jobba. Stort Grattis

http://www.hundinfo.se

 
Ingen bild

Stina

18 juli 2011 22:33

Stort grattis. Hade varit kul att vara där..på rätt sida av staketet ;=))...hälsar Troll-syster med matte Stina.

 
Sussie o Peace

Sussie o Peace

24 juli 2011 12:30

Stort grattis till dig och Link!! Ni är så himla duktiga!!
Ja, gissa om jag grämde mig i massor över att jag lyckades bli sjuk just den helgen ASCA-tävlingarna var..:-( Får ta nya tag och komma vältränade till nästa års tävlingar i stället.

http://nissepeace.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards