Great Black

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Träningstillfälle 4 hos Shania

Av Maja Fredriksson - 26 oktober 2011 22:06

Tillbaka till Shania för att visa upp läxan. Med idag var Sanna och Lillemor men även Ewa med Sky.


Vi började med att fösa tackorna för att låta hundarna känna på djuren innan vi började med flankeringarna. Link blir så himla fokuserad och noggrann när han kommer bort på andra får och nya platser vilket är superbra. Han jobbar så fint!


Sedan var det dax för flankeringar längst med ett staket, 180 grader vilket Link gjorde riktigt bra. "Jag utdelar inga kramar på mina kurser men om jag hade gjort det så hade du legat jävligt risigt till nu" - Shania

Nästa steg blev att jobba med djuren mitt i hagen. Kände mig lite feg och ville skicka Link när jag själv stod på linjen för att inte riskera att han inte vinklar ut 90 grader i starten men det fick jag inte. . .

. . . istället fick jag stå vid fåren och Link cirka 30 meter där ifrån.


  • Höger/vänster utan hjälper av händer etc.
  • Bort-kommando om han skär in.
  • Förflytta mig själv i balans
  • Stoppa hunden och ge honom rätt målbild

Link gick även här väldigt bra! Shania tycker att jag är petig och det håller jag väl med om. Fick däremot mycket beröm för att jag gör och tänker rätt och därför gör även min hund rätt! Han behöver aldrig känna sig osäker och det syns på honom.


Själv vill jag ha tydligare Bort-kommando och liiiite mer exakt flankering! Något att jobba med i vinter.



Link hos Shania -oktober 2011

 
 
Ewa & Sky

Ewa & Sky

26 oktober 2011 22:25

Ni gjorde en kanonträning.
Link och du är jätteduktiga, ser kanonbra ut :)
Men jag vill nog till att hålla med, var inte för hård/petig men jag förstår dig. Fick likande ord, jag måste släppa upp henne/peppa mer. Men jag vill ha kontroll :O
Hoppas få se/få tillgång till träningsvideon, har aldrig sett nån sån förr på oss under alla år o det kan säkert vara lärorikt :P

http://www.oskarsgarden.se

 
Emelie

Emelie

26 oktober 2011 22:49

Så himla intressant att läsa om er vallträning!

http://www.mivinnas.se

 
Ingen bild

Blomman

27 oktober 2011 00:52

Vad bra ni är!!

 
Marie L

Marie L

27 oktober 2011 03:07

Så snyggt jobbat:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

27 oktober 2011 07:04

Ni är superduktiga! Roligt att se film från varje tillfälle!

http://flox.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

27 oktober 2011 09:13

Håller med de andra, det ser jättebra ut och det är så kul att läsa om/se filmer på er vallträning! Jätteintressant!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Tina & co

Tina & co

28 oktober 2011 11:02

Snyggt!

http://www.bluewingfires.com

 
Ingen bild

Stina o Trolla

28 oktober 2011 13:20

Hej
Va häftigt med vallningen. Himla duktiga är ni.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards