Great Black

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Maja Fredriksson - 1 april 2012 19:33

Jäklar vad vi är bra! Vi gjorde det, tog hem championatet i lydnad!


Målet med tävlingen var att få till trygga och lugna gruppmoment. Vi var 12 ekipage och jag drog såklart nummer 12. Både grupperna fick dock göra gruppmomenten efter varandra. Link satt fint och hade hakan i backen hela platsliggningen (tjuvkikade lite), 10 i båda! Härligt!


Det blev en lång dag och jag värmde upp lite annorlunda än vanligt och körde små korta kedjor medan första gruppen gjorde lydnaden. Efter en kort paus var det resterande 6 ekipage. Det blåste på väldigt bra ute på planerna och Link kändes lite ofokuserad och gjorde några fina vindmarkeringar. . .


Inne på planen fick vi ändå en helt ok känsla och han gjorde många fina saker!


Sittande i grupp - 10

Platsliggning - 10

Fritt följ - 8,5 (sitter snett, på väg och sätta sig)

Z - 9 (ej parallell vid ligg)

Inkallning - 9 (avslut)

Rutan - 8,5 (tempo vid kon, går ej rakt till kon)

Apportering - 9 (tempo)

Metall - 8 (tempo, gripande)

Vittring - 9 (tempo)

Fjärr - 7 (DK, flyttar fram)


Totalt 278,5 poäng och ett 1:a pris


Fria följet sitter han snett i sidförflyttningarna, måste kolla på de. Vet även att han gärna vill sätta sig i vänstersvängarna men aldrig fått neddrag för det. Z vet jag inte vad han menar med ej parallell faktiskt. Han låg rakt och fint men kanske om han hade en framtass längre fram? Tempo till kon vet jag att vi måste jobba på. Ha ha ha, apporteringen råkade jag välja små apporter på och då han redan har svårt att apportera dinglade den i munnen så det var väldigt dåligt tempo in, det håller jag med om. Vittringen trodde jag ha skulle dra för att han kollade en pinne till och sedan gick tillbaka till rätt, tycker att han hade fint tempo. . . ?


Nu tar vi en paus från lydnaden och bara njuter av Championatet! Istället blir det bruks för hela slanten fram över!


LP1 LP2 LP3 SE LCH KORAD GK VALLH PR Sugarwind's A Great Warrior

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards