Great Black

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Sportlovsvecka

Av Maja Fredriksson - 23 februari 2014 13:54

I torsdags fick vi besök av Malin, tyvärr kom det även en rejal mängd snö vilket ställde till det för våra planer med agility och spår. I fredags bestämte vi oss istället för att åka till klubbens inomhus hall och köra igenom hundarna en och en. Jamie fick träna stadga och target, inför agilitysäsongen.


Link fick träna långsam marsch. Han har tyvärr tagit min förberadenade signal för vänstersväng, där jag vrider min vänsterfort något samtidigt som jag kortar ner steget, som en rolig uppgift och tror att även att ett långsamt tempo betyder vänstersväng. På talanglägret börjde vi klicka in en rak position hos honom och idag jobbade vi vidare på det. Det har blivit sämre på ett bra sätt under de två första passen, han har nämligen börjat svänga åt både höger och vänster med rumpan som värsta salsakungen. Det positiv är dock att han börjar förstå att det är något med rumpan som ger utdelning av belöning. Idag kom vändningen och det gick mycket mycket bättre!



På kvällen var det föreläsning på klubben för Frida Wallén, mentalträning inför tävling. Det mesta har vi i gänget redan med oss sedan tidigare men det är ju alltid bra med en liten påminnelse. En grej jag ska ta med mig är att ha små berättelser (jag kommer välja filmklipp) som jag kan titta på under tävlingsdagen när tankarna börjar fladdra iväg. En hjälp att inte börja tänka negativa tankar och inte bli nervös utan få en bra känsla i kroppen. 


Tidigare på dagen filmad Bella mig när jag torrgick. En önskan är att vi i talangtruppen inte ska vara så stela när vi går utan hitta ett lätt och ledigt flyt med ett leende på läpparna. Det underlättar ju om man har en låt i huvudet som man också får en avslappnad känsla av. Vi skämtade lite om olika låtar men sen kunde jag inte låta bli att sätta ihop ett roligt klipp...precis ett sånt klipp jag kan använda vid tävling, hahaha!



Achilles fick ockås komma in i hallen en sväng. Vi provde att köra igenom en del av hans trix.



I lördags åkte vi ut till Dunderbo för inomhussök/miljösök. Jamie fick avancera ett steg och hon var så himla duktig. Mycket bättre attityd och vilja. Letade jättefint även om vi hade lagt ganska svåra legor. En lätt figge, en hög på en stege och en under golvet!


Idag fick hon köra en agiltybana med framförbyten. Hon fick även prova på långhoppet för fösta gången. Hon börjar bli mer och mer hindersäker men jag måste såklart hjälpa henne en del fortfarande. Jag vill inte gå för fort fram eller nöta för mycket, jag vill behålla glädjen och farten så mycket jag kan. Tror hon kommer bli en behaglig hund att köra med.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards