Great Black

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Diskningar och pippi på jakko

Av Maja Fredriksson - 16 augusti 2010 20:22

Så var helgen över och med den agilitytävlingarna i Frövi.

Jag, Sanna och Malin åkte i fredags för att vara på plats till de tidiga starterna på lördagmorgon.


Min helg kan väl sammanfattas med ett ord, disk! Inte i alla lopp men i stort sett.

Achilles har plus är kontaktfälten och minus tunnelsug i fel situation.

Jerrys plus är att gungan gått mycket bättre, minus slalomingångar.

Links plus är följsamthet trots högre fart, minus är kontaktfälten. I helgen var det en mycket lägre balans vilket gjorde att han kom i otroligt hög fart och tog sista springsteget precis över kontaktfältet. Detta måste vi träna på, så nu blir det till att åka till andra klubbar! Skitjobbigt när det krånglar men j-vlar vilken känsla när de sitter!


Grattis till Sanna och Tijah som tog första SM-pinnen i hoppklass 3 och Malin/Vegas som tog första pinnen i hoppklass 1! Duktiga Ni!


Under helgen har jag fått se ett X antal jakko-svängar. En del väldigt snygga och användbara, andra lite onödiga och vissa som nog gjordes för att visa upp sina egna kunskaper snarare än att visa upp hundens kapacitet. Agilitysverige har helt enkelt fått pippi på jakko! Någon mer som upplevt detta?


Nu är det inte många tävlingar kvar men jag hoppas kunna flytta upp Jerry till agilityklass 3 och Link till agilityklass 2 innan årets slut.


 
 
Lisa

Lisa

17 augusti 2010 06:59

Jag har inte märkt av Jakko så mycket i norr. Inte att de överanvänder dem i alla fall. Jag tycker att de fungerar jättebra på Focus (inte alls på Fritz..än). Användbart tycker jag i alla fall, men man ska ju inte glömma bort annan handling för det :)

http://nydalafavoriter.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

17 augusti 2010 09:34

Härlig bild på Link in action! Vi ses snart:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Lisa

Lisa

17 augusti 2010 12:16

Det är så kul att se filmer! När jag kom tvåa sista loppet i hopp 1an så synade jag loppet i sömarna för att se vart jag skulle kunna spara tid för att slå den 3 sek snabbare bcn... Nyttigt och ger nya perspektiv.

Jag ska vara med i agilitygruppen på aussielägret. Hamnar vi i samma grupp iår igen då? :)

/Lisaa

http://nydalafavoriter.wordpress.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

17 augusti 2010 22:25

Hahha ja det var verkligen mycket jakkos.. och vet du vad idag på kursen har vi tränat just jakko. hahaha! Lycka till imorgon, kunde Pia få mina lopp?

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

18 augusti 2010 13:41

Då måste någon av focus systrar ha hoppat ner i en färg burk :) Det är bara 3 svarta trefärgade och en blue merle på tiksidan :) Men det är ju alltid trevligt att se snygga aussisar :)

Jag vill också starta söket, men det går lite trögt att få ihop en bra sökgrupp här. Eftersom att jag kan så pass lite tycker jag det är svårt då det blir jag som kan mest när jag inte kan nått. Kul att vi ses på lägret i alla fall. Allt aussiefolk jag träffat är så trevliga!

Jag vill göra allt... :) Har anmält mig till en av SASKs vallningshelger som jag i alla fall hoppas på att komma med till.

http://nydalafavoriter.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards