Great Black

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Sugarwinds

Av Maja Fredriksson - 8 september 2010 12:06

Nu har vi startat ett eget agilitylag - SUGARWINDS

Laget består av Sanna/Tijah - Malin/Vegas - Maja/Link - Marre/Crozza

Tijah är ju ingen sockervind men hon har ju trots allt skapat alla sockervindar!!

  

Sugarwinds


Igår fick Link ett motivationsspår. Ett kort spår på 100m där han fick sitta och titta på när jag sprang iväg med hans leksak. 4 vinklar. Klädnypor för att veta exakt vart spåret gick. Efter en timme fick han ta spåret. Bra attityd och drog verkligen för att visa att han hade spåret, tyvärr går han upp och vindar in första klädnypan i luften . . . annars gick spåret kanon!


På kvällen fick killarna ett varsitt lydnadspass. Link måste få bättre position i friaföljet, så han gärna ligger och tränger lite. Rutan gick helt klockrent!! 6 rutor på olika ställen och olika avstånd. Medvetet söker han sig till den första vänstra och sedan till mitten!! Duktiga smurfen!! Achilles fick köra igenom lkl 1! Är sååå tråkigt att han inte kan göra en platsliggning, annars skulle vi ha ett 1:a pris! Duktiga Ache!


Framgång är ett resultat, inte ett mål

 
 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

8 september 2010 12:25

Va roligt med fåren :) Och att ni är några som hjälps åt. Jag har inte testat vallning med Arrac än. Men jag gör så mycket med honom nu så det finns ingen risk för understimulering på honom :P Vallningen kan vi ta lite senare.

Arrac och syskon blir 1år nu den 18/9! De börjar bli stora. Jag är tveksam om jag kommer att beträda tävlingsbanorna innan vintern. Jag har lite dåligt med träningskompisar så jag känner att jag står kvar och stampar på samma fläck i lydnaden...

Spåret du la till Link - jag jobbar alltid utan snitslar för att hundarna inte ska gå upp med nosen. Om jag får ge ett tips (du behöver inte använda det om du inte vill ;) ), jag tar alltid riktmärken så jag vet exakt vart spåret går utan snitslar. Så Arrac har aldrig haft hög nos i spåret.

Det blev lite lång kommentar :P

http://www.hundreda.se

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

8 september 2010 12:57

Det är en liten bit men jag kommer gärna över någon gång när ni kanske kör en heldag med träning :)

Innan jag lärde mig att läsa naturen hade jag ett litet block som får plats i fickan och ritar ut de riktmärken jag har tagit. På så sätt lärde jag mig att ha koll på vart spåren går, idag ritar jag inte längre upp spåren.

Har du provat att ha mindre föremål i spåret? Hur nära vinklarna lägger du föremål? Har du testat ett spår utan apporter?

Det finns många tips och trix att pröva sig fram med :)

http://www.hundreda.se

 
Marie L

Marie L

10 september 2010 00:46

Go Sugarwinds go!
Maja du kommer med på tisdag......som jag fattat det i alla fall, vi ses! :-)

http://www.123minsida/Minos

 
åsah

åsah

10 september 2010 08:47

kul med lag! :D jag vill också köra! Jaja, det kommer det kommer... Jag kör spår utan saker överhuvudtaget nu eftersom Vazy vindar in allt direkt.. tänkte jag ska få in spåret först..... lär ju dröja dock.. haha

http://asahmedhundar.wordpress.com

 
Maja och Link

Maja och Link

10 september 2010 09:48

Ja link är en djävul på att vinda in saker! Blir spår utan saker och sedan köra igång med uppletande kanske, måste ju passa bra!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
marre

marre

14 september 2010 22:47

Premiären närmar sig!

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards