Great Black

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2010 00:31

Igår fick jag ett mail från Sala BK att jag hade anmält till deras lydandsklass 1, idag fredag men att de inte fått in någon betalning. Bara jag betalade var jag fortfarande varmt välkommen att tävla.


Kändes lite knasigt att åka iväg ganska oförberedd och självklart blev jag galet nervös! Fick till och med lämna hundarna hemma och åka till min syster för att tänka på annat ett tag. Förstår inte varför jag blir så, har aldrig hänt, förutom inför lydnadstävlingar.


Drog såklart startnummer 6 och fick äran att stå och vänta till sist. Efter platsliggningen som jag mest är nervös över var det tandvisning. Båda gick bra. Däremot var det himla mycket mygg och knott som gjorde att Link bara efter 30 sek. satta upp huvudet på platsen. Däremot låg han väldigt fint och fokuserat efter det.


När det till slut var dax för mej var vi väldigt fokuserade båda två. Link kändes på hugget men jag var fortfarande nervös. Kom på mej själv att tänka: jag går för fort, sakta ner, nej inte så sakta, gå vanligt. . . hmm...undrar hur jag betonar ligg?


Jag hann inte se ett ända resultat. När domaren ger betyget för helhet får jag kommentaren:

"Väldigt snyggt jobbat, nu kommer jag inte våga mej ut och tävla, det är en sak som är säkert. Kanon jobbat!"


När jag belönar Link kommer det fram flera personer och grattar för ett trevligt program, man bara satt och njöt av att se Er! och nu förstod jag att det hade gått väldigt bra.


Vid prisutdelningen ropades mitt namn upp sist, vi vann med ett 1:a pris och Link har fått sin första titel LP1! Hur såg poängen ut då?


Platsliggning 10

Tandvisning 10

Linförighet 10 - snyggt

Läggande 10 - elegant

Inkallande 10 - snyggt

Ställande 10 - snyggt

Apportering 10 - snyggt

Hopp över hinder 10 - snyggt

Helhet 10 - Väldigt snyggt genomarbetat ekipage!!


200 poäng

 

 

Min finaste smurf, jäklar vilken kille jag har!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards