Great Black

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Maja Fredriksson - 21 november 2011 18:51

I söndags åkte jag och Link iväg till Mackan och hälsade på. Vallning stod överst på dagens schema och det var så jäkla kul, nyttigt och trevligt att äntligen hälsa på trots regn och tråkigt väder.


Blev erbjuden att köra en VP bana vilket vi absolut tackade ja till. Ny plats, nya får och utställare, kan det bli bättre. Link skötte sig riktigt bra, däremot måste jag få mer rutin, tänka taktiskt och hjälpa min hund på bästa sätt.


Link skötte sitt hämt väldigt bra, däremot skickade jag inte i draget till höger, utan vänster, så Link fick verkligen jobba för att hålla ut och komma runt. Därav blev även framdrivningen lite väl slingrig och snabb. Runda stolpen gick bra. Sedan dax för fösning. Började bra men stoppade Link när han vill gå upp på sidan, DUMT, då fåren hade drag tillbaka till Mackan som stod vid hämtpunkten. Fick skicka på ett hämt för att få tillbaka djuren. Andra sträckan med drivning gick kanonbra. Tredje streckan traskade jag på i helt fel riktning så det blev lite knackligt även där. Tillslut så var det då fållan. Link jobbade för nära, för fort och la sig inte på kommando. En tillsägning och så gjorde vi ett nytt försök = toppen!


Efter lite vila så passade vi sedan på att träna på diverse moment. Dels fösning i drag, framdrivningar och fålla.  


Var riktigt kul att se Mackan och Rosso igen (Skippo med såklart), det var ett tag sen. Trots att Rosso och Link är olika så såg jag många likheter när de arbetade. Det ska gå snabbt och fort. De är frågvisa och lydiga. Tänk så jäkla nära Mackan bor! Var så smidigt att åka dit, nu kommer Ni inte bli av med oss! hihi!


Fösning i drag


 

Fålla in


Fålla ut


Maja och Link


Idag efter jobbet fick jag ett mess på modilen, Charli har dött! Fina fina Charli, en hund jag verkligen gillar på många många sätt och vis! Är så glad att jag fått träffa denna härliga hund! Ibland är livet bara så orättvist! Idag går alla tankar till Blomman!


Blomman och Charli


 

Charli

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards