Great Black

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Maja Fredriksson - 25 november 2011 18:59

Idag åkte jag åter igen iväg för att valla med Mackan och Rosso.

Link gick så otroligt bra idag! - visst han tappade fåren någon gång, hade problem i fösningen och vår achilleshäl, vänsterkommando i fösning fanns kvar men väger man det mot allt bra han gjorde idag är det inget jag ens kommer att oroa mig över.


Började att fösa och driva fåren lite för att känna på de. Sedan skickade jag på ett vänster hämt och tänk att lilla smurfen gick som en klocka på cirkeln, struntade i stenrös och kullar, rakt över sprang han! Vilken känsla!


Tränade fållan, in gick lite väl lätt. Provade även att fålla ut ur en ganska liten fålla med mycket djur i, gick galant!

Hjälpte till att vara hållhund åt BC:n Sam ihop med Rosso och i slutet av passet fick vi hjälpa till att hämta tillbaka alla tackor. Blev riktigt imponerad av hur envis Link blev och verkligen jobbade självständigt för att få alla tackor (vet inte hur många det kan ha varit, 40-50 kanske) över en bro/dike.


Tre timmar senare var i alla fall jag trött. Link och Rosso avslutatde passet med ett dopp i forsen, burr så kallt!



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards