Great Black

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Maja Fredriksson - 4 februari 2011 17:22

Idag packade jag in hundarna i bilen och körde i snöblandat regn till Lagga ridhus för klass 1 agility. Då det går mycket kennelhosta runt om i Sverige valde jag att gå en lång promenad (där inga andra hundar rastades) för att värma upp Link ordentligt, sedan fick de ligga i bilen under eftermiddagen.


När det var Links tur (nr 41) tror jag bara att två eller tre ekipage gått i mål med noll fel. En lätt klass 1 bana till synes men små vinklar gjorde att hundarna såg andra vägar än föraren tänkt. Stod fast vi min banvandring som hade blivit kanon om jag inte slappnat av. Första rundan var det hopp, hopp, tunnel, running. Andra svängen var det samma hopp, hopp, tunnel men istället för running, ett hopp. Jag skulle ha tänkt på vilken dragning Link har till runningen, slappnade av lite för mycket och han sprang såklart upp där igen.


Tre positiva:

  • Runningen sitter
  • Högre fart och mer självsäkerhet hos Link
  • Jag vågade springa fullt (inte lätt när sista pinnen aldrig trillar in.)

Tre saker att tänka på:

  • Links dragning till balansbommen
  • Trycka på mer i slalomet
  • Mer tryck i starten (kommer oftast igång efter 2-3 hinder)

Överlag är jag nöjd med loppet men himla besviken på att jag släppte honom för tidigt och inte höll i. Nu väntar Karlstad och sedan Kristinehamn.


Inte tränat Jerrys trix på ett tag nu. Därför fick jag detta pass gå tillbaka lite i träningen. Tanken var att han skulle börja gå frammåt men tycker det är svårt att få till. Istället börjar med att han får gå bakåt mot soffan för att få honom att stå längre på frambenen.



 

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards