Great Black

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Maja Fredriksson - 9 maj 2012 12:16

Träningstorka leder till tävlingstorka, skapar bloggtorka....tråkigt nog regnar det ute.


För tre veckor sedan blev Link halt. Tror det kan ha varit en sträckning eller liknande då jag inte märkte något förrän han efter vila haltade på vänster fram (alltid det där gipsbenet). Vila från träning i några dagar. På det blev han sedan sparkad av en ko så ingen streching eller massage. Inte nog med det så åkte han sedan på magsjuka. Fick inte behålla något på 4 dagar, såklart var det även helg! Bästa Mariah Andersson hade som tur var både pasta och foder hemma som vi fick och på bara några timmar vände det.


Nu har han gått på specialkost i några dagar för att sedan sakta övergå till sin vanliga mat. Link har varit pigg hela tiden men smal som en tarm så vi har tagit det lugnt med träningen nu i tre veckor. Tyvärr har vi fått ställa in både sök- och agilitytävlingar. Mest sugen var jag ju på att starta VP på nöt men även det får såklart vänta.


Nu är träningen igång igen lite smått.

Bruks - framåtsändande (saktadelen), skall och kryp

Agility - hoppteknik och balansbommar

Vallning - fösning båd på avstånd och i drag, off balans, delning och fålla


Denna vecka har jag Jamma här på besök. Hon får vara med bland fåren dagligen och lite träning där emellan. Igår var det klövarna som skulle fixas på fåren. Själva klippningen gick bra men FY vad mågna fästingar de har alltså! Så äckligt och det kliar fortfarande över hela mig bara jag tänker på det!


Igår anmälde jag och betalade till valltävlingarna i Tyskland i juni. Var himla svårt att bestämma vilka runs jag skulle anmäla Link till. Med totalt 24 starter under 4 dagar kan man komma upp i den nätta summan på 5520 kronor. Så det blev till att sålla ut och välja bort. Slutade med 12 starter fördelat på alla tre djurslag.

12 juni åker alltså jag och Sanna till Tyskland!!!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards