Great Black

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Maja Fredriksson - 10 november 2013 21:07

...och nej det blev ingen shopping, inget restaurangbesök och ingen utgång med dans och sprit. Istället hade vi sköna hemmakvällar i slitna mjukisbyxor, ett glas vin, så mycket bättre på Tv och tävlingskalender 2014!


På fredagen blev det ett kort pass lydnad på Vällingby BK, ingen riktig plan. På lördagen mötte vi upp Jessica och Quick för att åka ut i skogen och introduceras i grenen rapport! Det var riktigt kul och jag tror att det kan passa både mig och Jamie.

Bella fick ta med Jamie till station B, som låg ca. 120 meter bort. Efter en lite stund på station B så skickade vi först Jamma, och sedan en B. Nu kom det tyvärr ett par med en pudel gående så vi fick vänta ett tag och det blev lite för mycket störning så jamie hade svårt att gå hela sträckan. Fick hjälpa henne men sen gick hon fint andra försöket.


Sedan flyttade vi fram station A så det blev en station C. En okänd sträcka för hundarna med bara spåret som hjälp och mitt försvinnande som retning. Stäckan B-C var väl ca. 160 meter, först Jamma sen Jamie. Jamie gick i superfin fart och kom hela vägen till mig. För att inte misslyckas på sista skicket fick Jamie hjälp att springa tillbaka till Bella.


Jamie vilar på station B


Idag hade vi patrullträning i Enköping! Vi har tidigare kört patrullering med ljudfiguranter men idag bestämde vi oss för att spåra. Jag behöver ju hjälp med Link språning så det passade bra. Tycker Link har blivit sämre i spåret igen så det var bra tajming. Merja la ut ett 420 meter långt spår med 5 föremål. Liggtid 1tim och 20 min. Patrulleringen var väl sådär, tog faktiskt spåret men bakspår. Vände efter ett tag och iväg. Domen blev, tre tapp som han klarade av fint själv. Väldigt fina markeringar. Han spårar fint, jag sköter mig fint och det ska inte vara några som helst problem att tävla.


Min känsla är väl lite annat. Jag liter ännu inte på att Link spårar så det känns inte ens riktigt bra när han har spåret. Ända tillfället jag är trygg är när han tappat spåret, slår runt och noggrant tar upp det igen. Här måste jag verkligen jobba med min egen känsla!


Vi ska fortsätta med lite överraskningar för Link i spåret och styra upp ingångsättningen efter apporterna. Jag ska även tänkte på att inte alltid fortsätta spåret rakt fram efter apporten.


Link spårar



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards