Great Black

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Spelar roll då när man har flytet nästan jämt!

Av Maja Fredriksson - 6 juni 2010 21:07

Ibland går det bra och ibland går det som i helgen.


Igår åkte jag iväg till Alunda för att tävla lägre spår! Drog nr. 2 vilket kändes bra och var inte ens nervös när jag skulle släppa på Link på spåret. Han gjorde en fin spårstart, stannade upp en gång när jag + domare började gå men fortsatte dirket, vinklade fint och hittade 1:a pinnen. Sedan fortsatte det och efter ca. 15 min var 5 pinnar hittade. Link fortsatte fint och vinklade av från en stig rakt in i skogen, sen kom det ingen pinne och jag trodde vi missat en men Link ville fortsätta och efter ett tag ser jag att vi gott runt och kommit tillbaka till starten. . . tiden var snart ute och tyvärr även våran lägredebut då sista pinnen aldrig hittades. . .


. . . vi åkte istället Solna för att tävla agility. Första starten diskade sig Jerry då han gick ur sista porten i slalomet och in i en tunnel. Link fick också en disk i hoppklassen då jag IGEN har en alldeles för lydig hund som svänger på mina rörelser! (något jag inte är alltför bortskämt med när kör med Achilles) Duktig hund!


Inför sista loppet var det bara att tagga om och fokusera, och visst gick det, vinst och uppflytt till hopp 2 med Jerry! Duktig Dvärgpinscher!


  


Idag var jag med Malin till Sala för att tävla lägra spår. Jag stod som reserv och när en person inte kom fick jag vara med! Sprang till bilen för att hämta mina papper men när jag kommer tillbaka (efter 1 min.) får jag meddelandet att ett av spåren strulat och att det inte finns något utlagt till mej, attans, så var den chansen borta!


Malin och Vegas lyckades i alla fall till slut ta hem en 6:e plats med uppflytt som resultat! Grattis!! Får glida på och glädjas med kullbrorsans resultat denna helg!

 
 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

6 juni 2010 21:46

Tråkigt att det inte gick vägen denna gång men jag är övertygad om att ni snart är uppflyttade!
Jag jobbar natt i sommar så dagarna är hyfsat fria för hundträning, dock har jag lite problem med transportmedel just nu då vår bil för närvarande befinner sig på verkstad...

http://aussiemonster.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

6 juni 2010 22:16

Japp så kan det gå.. lika lätt som en disk i agility så slinker man av spåret i brukset.
Duktig Jerry!! Kul att få se han i 2:an snart!

http://www.sugarwinds.se

 
Malin

Malin

6 juni 2010 22:24

Stort grattis igen :)

Tog lite bilder på er om du vill ha dom så är det bara att hojta till :)

http://difloydsfiesta.com

 
Ingen bild

Stina o Trolla

7 juni 2010 09:05

Duktiga ni!!! Skitlätt att missa. Man har ingen aning om vad som händer. Hade spårläggaren gått på en stig kan det vara nog så knepigt. Men ta med dig känslan att han spårade fint och kom så pass långt. Vi kan väl försöka få ihop en spårdag vi sockerwindare ;=))

 
Liza, Lotus & Pax

Liza, Lotus & Pax

7 juni 2010 09:40

Sybd på spårslutet, men så kan det gå! (Tro mig, jag har grämt mig över vårt "fina" resultat sist....)
Ja Maja, nu blir det många långa skitspår för din del, toppen! 1200 m orkar du väl med ett par stycken av?!?! Viu ska träna kryp när ni kommer dessutom, så bara att bita i!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

7 juni 2010 10:02

GRATTIS till pinnen och uppflyttningen med Jerry! Synd med pinnarna, men sånt händer. Har ni kommit med på fler tävlingar framöver?

http://www.123minsida.se/minos

 
Malin

Malin

7 juni 2010 12:40

Ja lite slalom tips skulle vi nog också behöva en hel del av ;)

Skickar över några nu :)

http://difloydsfiesta.com

 
Marie L

Marie L

7 juni 2010 12:56

Det låter bra! Kommer gärna och spårar tillsammans med er under semestern.

http://www.123minsida.se/minos

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

7 juni 2010 22:16

Vi satsar på husvagnsboende under aussielägret så du behöver inte fixa en plats i Sugarwind's korridoren till oss. Däremot kan vi komma och hälsa på ;)

http://aussiemonster.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 juni 2010 22:25

Bästa brorsan! Synd på spårslutet, men han spårade ju så himla fint innan.. Så det där fixar ni nästa gång!!! Lilla Jerry i klass 2 Hurra för det!!!! Japp nu vill jag ha många och långa spår..

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

8 juni 2010 07:11

MYCKET duktig dvärgpinscher, vi är imponerade ! (Fånigt, säger Jazz...) Kan du sälja ett par presentkort åt mig NU då? Hör av dig i så fall!

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Marre

Marre

8 juni 2010 16:22

Shit happens???

Hur går det med era får?

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

8 juni 2010 22:06

Tack snälla Maja - vi tar gärna alla 4!

http://www.pelleskop.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards