Great Black

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

The show must go on . . .

Av Maja Fredriksson - 15 juni 2010 15:03

TACK för all fina inlägg och grattis till vårat LP1 resultat, blir alldeles varm i hjätat!

Livet går vidare, och hundträningen lika så. Var anmäld till Lkl 1 imorgon i Västerås men känns svårt att slå våra poäng *ler* så vi hoppar nog över den. (eller ska man göra en favorit i repris...)


Den här månaden ligger fokus på spår, lägre lydnaden och kontaktfält. Jag ska också fortstätta med lkl 2 momenten, där dold platsliggning ligger högst upp på listan.


I spåret är det uthållighet- och motivationsspår som gäller.

Lägre lydnaden måste vi få till framförgåendet och krypet bättre.

A-hindert blir det nog 2av2på

Running contacts har vi börjat svänga och det går riktigt riktigt bra, hindret efter balansen står på halv 2 / halv 11.


  


På fredag åker jag och Malin till SM i Karlstad. Ska bli så kul att se duktiga ekipage i både lydnad och agility. Vi har hyrt en liten 2-bäddsstuga i Kil med eget kök och dusch, perfekt! Hoppas på att se brorsan Wilson kanske. . .


    

Maja och Link dricker vatten


 
 
Tina & co

Tina & co

15 juni 2010 16:44

STORT GRATTIS för ett prima team:-) Kan ju inte bli bättre hihihi!
Kram Tina o släkten

http://www.bluewingfires.com

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

15 juni 2010 22:32

Jag tycker att det ser ut som om Gollum och Link dricker vatten...;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

15 juni 2010 23:07

GRATTIS till er, jag är grön av avund! Om presentkorten - jag vill gärna ha dem, men jag är pank som en kyrkråtta (köpt medicin för pengarna, hurra! inte) fram till den 25:e. Kan du vänta till dess är det jättebra, men jag har full förståelse för om du väljer att sälja till nån annan om du behöver "snabba cash"! Fast då förutsätter jag att du springer ihop ett gäng nya presentkort till mig i sommar! Pussa hundarna och hör av dig med besked!

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

15 juni 2010 23:28

Strålande! Förresten - bilden på dig o Link när ni dricker vatten, DEN tycker jag är snygg! Och jag är hemskt imponerad av att du är så hopvikbar...

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

17 juni 2010 01:26

Så ni ska åka och spana in konkurrensen inför nästa år?! ;)

http://aussiemonster.se

 
Mariah med Redo

Mariah med Redo

17 juni 2010 07:56

Ska bli kul att ses i helgen!!! Hör av er när ni kommer ner!

http://teamredo.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

17 juni 2010 09:13

Ha ha ha, ja lite skrämmande är det faktiskt! Ache får INTE kissa på min dammsugare, bara så du har det klart för dig, och INGA hundar i sofforna, då dör min stackars sambo ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

17 juni 2010 10:25

Tack snälla du! Men vi är ju ingen "Maja och Link" haha kommer säkert bli det nya uttrycket ;)
ha det så roligt på SM!!

http://Www.difloydsfiesta.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards