Great Black

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Debut

Av Maja Fredriksson - 7 juli 2010 21:29

Igår åkte jag och Pia iväg till Stockholm Södra för att tävla. Malin och Isabelle kom även de, mycket trevligt!


Började med dubbel banvandring då Link och Jerry körde samtidigt på planerna bredvid varandra. Valde att starta Link först i hopp 1. Han kändes väldigt följsam men av någon anledning gick han ur slalomet, flera gånger, vilket han aldrig gjort förut. . .


Sen var det Jerrys tur i agility 1. Även han gick ur sista porten på slalomet och for in i tunneln efter. Passade på att belöna gungan som äntligen går väldigt bra! Alla kontaktfält tog han kanon!


Sist ut var Link i agilityklass 1, debut! A-hindret tog han väääälidigt långsamt men fint 2x2. Sedan låg jag på bakombyte inför balansen och hindret efter låg 90 grader till vänster, hmm, inte bästa sättet att debutera på men men.

Han sprang fint hela hindret, lite för långsamt tycker jag nog men tog hindret efter fint. Gungan for han över och då valde jag att göra om och göra rätt.


Inga uppflyttningar idag tyvärr. Mer kontaktfältsträning och mer slalomträning!

Pia och Elliot blev uppflyttade till agilityklass 2! Grattis!


Idag var syster med och det var Achilles och Jerrys tur i klass 2.

Achilles sprang bakom min rygg och fick en vägran så jag passade på att belöna kontaktfält!


Jerry debuterade i hoppklass 2 och som alltid när det gäller Jerry är det vinna eller försvinna, och visst vann vi! Med hela 5 sek. över 2:an!


Duktig råtta!

 
 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

7 juli 2010 23:16

JÄTTEDUKTIG RÅTTA! Ge honom en extra köttbulle från oss!

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Dionne

Dionne

8 juli 2010 00:19

Aouch! Det kändes, men vi kommer tillbaka!!

Mycket bra jobbat idag och det känns jätte bra att få komme 2:a efter er :)

http://hunderbara.blogg.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

8 juli 2010 22:51

Bra Jerry! DP:na kan, det sitter bara väääldigt långt inne;)
Jamen det var väl super att Link klarade det ni eg debuterade i, och att runningen satt! Det kommer att gå fortare, ni har all tid i världen!
Vi kanske ses på ASCA-proven i SKärblacka, funderar på att masa mig upp efetr möhippan och dra dit ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marre

9 juli 2010 11:41

Bra jobbat!

Kul att se er och kul att se Crozzas reaktion när ni sprang ert hopplopp!

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

9 juli 2010 17:34

Jag tror allt d.p har varit iform större delen av säsongen nu! Bra jobbat!

http://www.sugarwinds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards