Great Black

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Mörka tider

Av Maja Fredriksson - 3 november 2011 21:21

Vi går verkligen mot mörkare tider. Efter 3 föreläsningar och 7 timmar i Uppsala så åkte jag hem för att mötas av en galen aussie och en ännu mer galen jack russell. Mörkt och trist ute - en promenad får duga! Resultatet av detta blev en klåfingrig pippilotta vid namn Link som hämtat halva lägenheten och lagt i mitt knä!


JAG VILL INTE GÅ UT OCH TRÄNA HUND IDAG!


Aja, fick bli ett pass på fjärren. Håller ju på att lära om beteendet för skiftet sitt-stå. Tycker att han har dålig attityd där och ser lite trött och tråkig ut när han ställer sig upp. Får se hur detta blir i slutänden. Står fortfarande på kort avstånd, har hjälppinnen under och alldeles för långt ssss i stå. Men det är en början.


 
 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

4 november 2011 13:18

Vi vill träna vallning och lydnad med er snart! :)

http://flox.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

4 november 2011 14:18

Herregud...jag ser inget av "trött-stå"...kanonfint. Borde inte titta på't, svettigt. Måste hem o träna hoppstå. Trolla smyger upp på stå men gör annars skiften bra. Visas sånt där upp på tävlingarna så kan SM folket hälsa hem. Mina stackars hundar har sovdagar jämt och jag är jätte trött när jag kommer hem. Trolla har gett upp men har då i stället visat lite utåtriktade beteenden som jag inte gillar..(jaktintresse)fullt förståligt. Åtgärd snarast,testat rondering så hon åtminstonde får springa..skitkul tyckte hon.

 
Marie L

Marie L

4 november 2011 20:21

Ser kanon ut Maja:-) Vad är det för pinne ni har?

http://www.123minsida.se/Minos

 
 Maja och Link

Maja och Link

6 november 2011 18:50

Det där är nya beteendet på skiftet, innan ställde han sig med en tass i taget. Vi får se hur det utvecklar sig!

Använder olika pinnar, vattenpass, kvastskaft, elrör, piska....för försöka smala ner pinnen mer och mer för att sedan ta bort den!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards