Great Black

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Maja Fredriksson - 15 april 2011 16:07

När jag bara hade Achilles hade jag faktiskt aldrig reflekterat över socialitet hos hundar eller hantering av hundar- Det var inte förrän min syster köpte sin dvärgpinscher eller senare när jag fick höra både det ena och andra inom aussievärlden som dessa tankar och fantasier började.


I alla fall så kom jag att tänka på första gången jag var på en utställning, då med min JRT. Visste väl inte riktigt hur det skulle gå till men då vi var 15 stycken i öppna klassen så hade jag gott om tid att titta på de andra. Verkade ju inte så svårt, bara gå fram till domaren så skötte han resten tänkte jag. Nu i efterhand brukar jag tänka hur en dvärgpincher eller en aussie skulle gilla denna hantering. . .


Tyvärr fick jag inte med bilden då domaren kollar hundens tänder, men det gör han genom att lyfta upp hunden i nackskinnet och hålla den i famnen. Man ser i alla fall när han tar Achilles.


Första mötet med domaren


 

Tar hunden i nackskinnet för att sedan kunna kolla tänder


Känner igenom hela hunden


Kollar framben och bröstomfång

   

Nyinköpt koppel


Achilles - 1 kvalité och 3 bästa hane av 15


Nog är terriers lite slit och släng hundar men ibland är det kul att fantisera hur annan ras skulle reagera. Här kommer en film från Jerrys första utställning. En helt annan attityd i hanteringen kan man säga.



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards