Great Black

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Maja Fredriksson - 3 oktober 2010 16:50

  1. Idag åkte jag, Link och Achilles till Hallstammar för att tävla lydnadklass 2, i smyg! Som alla kanske vet så går jag och lydnadstävlingar inte hand i hand, i alla fall så stämmer inte min känsla med det som står på pappret.

Visionen var klar, allt hade jag skrivit ner och visualiserat men jag blev ändå så fruktansvärt nervös. Varför? Vi var 6 ekipaga och vi drog startnummer 4. Link kändes lite okoncentrerad men låg superfint med hakan i backen medan jag stod och hade hjärtklappning bakom ett litet skjul. Link har svårt att sätta sig upp i position när han har hakan i backen och så även idag, dock inget som domaren hörde/noterade.


Nu hade i alla fall lite av nervositeten släppt. Detta är ju ett moment som vi tränat MASSOR på! Fick träna om hela momentet nu i vintras/våras. Så det var så underbart att komma fram och se sin smurf ligga precis som han ska!


Såg inte ett ända betyg under hela programmet då jag är så nervös och bara vill fokusera på Link. Det som kändes bättre denna tävling är att Link gör mej lugn och när han bara kör på så får han mej att le!


Känslan jag hade var, många småfel, dk vid uppsättande, lite flaxig vid språng marsch och ofokuserad mellan momenten (glider iväg mot nästa moment). Inget nollat moment. Ta in honom i rutan, då han stannade utanför. Superglad hund efter apportering! Super belöning med kattmat, blodpudding och wubba!


Återigen blev vi uppropade sist, klassvinst med ett 1:a pris!

Hur såg det då ut på pappret?


Platsliggning 10

Fritt följ 9.5 - efter i sväng, släpper i språng, studdsig

Läggande 9.5 - dk uppsättande

Inkallande med ställande 10

Sändande med ställande 9.5 - stannar lite utanför rutan

Apportering 10

Fritt hopp över hinder 10

Fjärrdirigering 9.5 - dk uppsättande

Helhetsintryck 10 - mycket trevlig ekipage


195.5 poäng


Jag är så jävla glad att jag har världens bästa smuf som presterar så otroligt bra trots nervös matte! Han får verkligen mig att förundras!


Segerpussen jag fick av min underbara smurf precis efter programmet

  


Bästaste Smurfen!

  

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards