Great Black

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Maja Fredriksson - 26 oktober 2010 20:40

Idag kom Linda med tjejerna på besök till vår hage för lite vallning. Måste ge en stor eloge till Linda som har en otrolig bra kontroll över sitt humör när det gäller envishet!


När vi var klara i hagen åkte jag dirket till Almunge och Eva Karlsson för kurstillfälle 2. Vi fick faktiskt lite beröm för att det syntes att vi tränat och gjort framsteg. Våra plus för dagen är hämten som han håller ut väldigt fint i en båge och fösningen som såg mycket bättre ut denna vecka. Han har ett bra tempo, lyssnar bra på stanna samt höger och vänster.


Det vi ska träna mer mera mest på är STOPPEN! Jag bli galen, tycker att han blivit sämre på dessa och funderade lite på varför. Förut tränade jag hämt,  stopp uppe i balans och sedan gick jag upp till honom och skickade på hämt igen eller lät honom gå och driva en bit. Nu har jag däremot tränat med hämt och sedan låtit honom fösa bort fåren från mig. Alltså känns det som att han blandar ihop lite och vill inte stanna där upp/bakom utan istället vill han fösa bort de. . .


  • Vi ska i alla fall träna mängdstopp i alla situationer med belöning. Sen är det ju alltid en annan sak när man kommer in i hagen.
  • Vi ska också träna mer fösning och sakta övergå till drivningar eftersom han har ett bra tempo i fösningen hoppas vi han kommer använda det i drivningen med.
  • Fortsätta träna djurkänsla i liten fålla.

Sen vill jag tacka alla som gratulerat oss! Det värmer verkligen att så många följer alla våra upptåg och galna äventyr! Nu är det nog lite tävlingsvila över vintern. Klass 3 moment, agility, sök och vallning står på träningslistan över vintern!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards