Great Black

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Maja Fredriksson - 24 oktober 2010 16:44

Igår åkte jag till Tierp för att tävla lydnadsklass 2 med Link. Osäkert väder med snö och tre dåliga vinterdäck på bilen lämnade jag Enköping i god tid. Var framme en timme innan lottdragningen så jag försökte få lite sömn/vila i baksätet. Vaknade av att jag hade fruktansvärt ont i magen och ville kräkas (nervös).


Lottningen var redan gjord och jag hade fått nr. 1

Platsliggningen var bakom en presenning i skogen. Hunden bredvid Link låg och pep hela tiden och en hund lite längre bort kom efter 2min. till oss som stod gömda. Link låg som en ängel, precis som jag lämnat honom! Kunde till och med sätta sig upp på ett kommando!


Ut en snabbis och sen in igen. Han kändes ofokuserad när han låg själv på läggandet och under fjärren, han tittade på eliten på banan bredvid. . .

Kändes ändå helt oki med min nervositet och fick ett spontant "Men gud vad duktiga ni var" från tävlingsledaren - måste ju betyda att det gått bra!


Platsliggning 10

Fritt följ 9 - lite studs. Något långt fram språng

Läggande 10

Inkallande med ställande 10

Sändande med ställande 10

Apportering 9 - lite tugg (link tappar den i farten och fångar den i luften)

Fritt hopp över hinder 10

Fjärrdirigering 9 - väntar in läggandet (jag väntar liite extra då han tittar på elithundarna)

Helhetsintryck 10


193 poäng och klassvinst



Han är ju helt fantastisk min lilla sockervind!


Idag åkte jag till Bro för att tävla klass 2 igen. När jag är på väg börjar det regna, fy!

Väl på plats så drar vi nr. 1, igen. Platsliggningen gick kanon, han satte tydligen upp huvudet när hunden bredvid satte sig upp men la ner det igen.


Sen börjar katastrofen. Tror inte att han tittar på mej en ända gång under hela programmet! Usch vilken dålig känsla jag hade efter fria följet! Under resten av programmet är han så ofokuserad, vilket jag trodde skulle synas betydligt mer i resultaten.


Platsliggning 10

Fritt följ 9 - sent sitt, går ibland något långt fram

Läggande 10 - bra läggande

Inkallande med ställande 6 - stannar sent (fick dessutom göra dk.)

Sändande med ställande 7 - står ej stilla (han ser inte ens rutan)

Apportering 9.5 - bra fart in och ut, något omtag (tassar)

Fritt hopp över hinder 8.5 - lägger sig, dk

Fjärrdirigering 8 - dk sitt, något sent utförande (han körde dessutom hakan i back)

Helhetsintryck 9


171 poäng LP2 och klassvinst


Trots detta dåliga program lyckas vi vinna, många hundar hade svårt med vädret idag, i samtliga klasser! Märkte inte det på Link, bara VÄLDIGT ofokuserad! Försöker jag se det positiva så är det nog apporteringen och kanske läggandet men nja. Många blandade känslor i helgen! Nu tar vi vila och tränar in klass 3 momenten. Måste köra mycket fokus mellan momenten med! Mycket att pyssla med med andra ord.


Min underbara LP1 LP2 smurf!  


Någon som vill köpa ett presentkort hos Folksam? Hör av er!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards