Great Black

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Härlig känsla i Bro

Av Maja Fredriksson - 14 april 2011 09:14

Igår åkte jag till mitt andra brukshundhem, Bro-Håbo BK. Jag har varit medlem där sedan något år tillbaka och iår kom Malin och jag på den mycket smarta idén att träffas och träna ihop där en gång i veckan.  Vi möts halvvägs, ny plats och nya störningar. Det bästa är att de väldigt ofta ordnar träningstävlingar för sina medlemmar, vilket det var just igår!


Platssittning, platsliggning och frittfölj ingår sedan får man välja tre moment. Igår valde jag inkallning, hoppapport och vittringen.


Platssittningen går alltid bra men kan inte låta bli att få känslan av att han kanske lägger sig. Har aldrig hänt så jag vet inte varför, kanske för att han är trygg i platsliggningen. Platsliggningen gick bra. Han hade tydligen lyft huvudet för att nagga lite på ena benet, sedan lagt ner huvudet igen. Tror han lyfte en gång till när han rättade till sig. Jag är dock mycket nöjd med att han vet att huvudet ska vara ner även om han skulle bli störd av något.


Oftast när jag träningstävlat har jag haft en kanonbelöning i slutet av alla moment, det hade jag även igår men jag valde även att belöna mellan vissa moment på planen! Kunde verkligen höja Link vilket var kul.


Fria följet verkar jag aldrig få någon bra känsla för. Börjar undra om jag är för hård..? De på sidan tycker ofta att det ser väldigt snyggt och trevligt ut. Måste filma och analyser. Sämsta delarna är i alla fall språng marsh och stegförflyttningarna, även om de blivit bättre. Här valde jag att belöna med nosetouch och en korv när jag stod uppstäld inför nästa moment som var inkallning.


Haft problem med farten och med ställandet. Farten var helt ok, kan väl alltid förbättras. Ställandet katastrof som vanligt. Lååång stoppsträcka. Läggandet kanon. Valde att belöna på mitt frikommando när han låg ner genom att dra fram en leksak och kampa!


Kampen och momentet hoppapport (som han gillar) gjorde att han tjuvstartade på detta moment! I Links värld är dett något possitivt! Så jag blev glad, snyggt utförande i övrigt.


Sist ut var vittringen. Nosade på pinnarna från vänster till höger. Man ser att han vet vilken det är men han kollar alltid av alla pinnar innan han bestämmer sig. Tar upp pinnen, omtag för bättre grepp och så in till mig i bra fart! Nu kom kanonbelöningen -  Malin stod utanför med kampstocken och sedan kattmat! Favoritperson, favoritleksak och favoritgodis, kan det bli bättre!


Fick en mycket bra känsla i Bro! Är dock väldigt svårt att bestämma när vi kan debutera. . . maj eller juni. . .




 
 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

14 april 2011 11:33

Åh vad roligt med träningstävling! Jag ska också gå med i Bro/Håbo!!! :) Hör av dig om ni ska dit nå mer!

http://www.flox.webgain.se

 
Maja och Link

Maja och Link

14 april 2011 11:36

Ja då kan vi samåka! Vi kommer åka varje vecka!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards