Great Black

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Våren är underbar

Av Maja Fredriksson - 19 april 2011 09:59

I fredags åkte jag till Linda för lite tid i vallhagen och valphagen! Föser en hel del med Link nu, men längtar efter lite nya får! Efter några pass i hagen gick vi in till Modjas valpar för lite valpmys. Än så länge ganska små och stilla, jag ser verkligen fram emot lite mer spring och vassa tänder! Söta var de och många. Blev possitivt överraskad att många av de hade tantecken!


I lördags åkte jag till Lindesberg med Matilda som sällskap. 2 öppna lopp och en officiell agilityklass 2 start väntade för både Jerry och Link. Jerry spårade ur i första loppet, inte mycket att göra åt, tog en egen väg ut och fick med ett kontaktfält som han gjorde bra.

Sedan även disk i det officiella loppet, däremot ett mycket bra lopp och hans fart var tillbaka igen.


Link vann hopploppet. Börjar få till hans fart på banan, som jag jobbat mycket med under vintern, vilket känns toppen! Handlade honom till en disk i öppna agilityloppet och i det officiella loppet diskade han sig själv genom att svänga för tight efter balansen och istället för att ta hindret rakt fram tog han det vänstra (den sidan jag sprang på) så jag körde på och fick vara nöjd med att runningen satt till 100% efter en lång vintervila.


På kvällen blev det grillning och sedan Musataschfest med Malin och Matilda! Vi dansade till klockan 03.30 och började vingla hemmåt!


 


10.00 kom Pia och hämtade upp oss, dax för Vascos MH i Bro. Han gjorde ett fint MH med härlig socialitet, lekfullhet och skottfasthet! Nu är han både röntgad och MH:ad, bara att tuta och köra! Grattis Pia och Vasco!


Efter MH blev det vallning i fårhagen med Malin, Matilda, Sanna och Marie. Link fick bara något kort pass i fösning då jag själv kände mig sliten och inte riktigt med. Han skötte sig kanonfint!


Igår, måndag började Sanna, jag och Jocke att fixa hagen. Taggtråden ska bort, nästan alla stolp skall bytas ut och fårnät ska spikas dit. Vi ska försöka hinna klart i påskhelgen men börjar med lite förarbete nu i veckan. 160 stolp kvar. . .


Link

 
 
Linda

Linda

19 april 2011 10:31

Hejja Maja och Link. och keep up the good work i hagen med stolpen. Vi ser framemot att komma på inspektion om några veckor.. ;) Och nya får ska det bli.!

Nu börjar det bli livat i lådan Maja, fast tusen gånger värre lär det bli snart.

http://folsberga.moonfruit.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards