Great Black

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Härliga helg

Av Maja Fredriksson - 17 oktober 2010 09:47

Igår efter jobbet när jag kom hem var min sambo där! Underbart att få hem honom efter några månaders jobb i Norge!


Träffade Pia, Malin och Sanna ute i fårhagen en snabbis och sista passet med Link kändes så himla bra! Han höll ut fint på hämten och de gånger han inte gjorde det, sprang jag upp och skulle skicka ut honom men då var det som han kom på sig själv och höll ut fint igen! Även fösningen börjar gå bra, självklart massor kvar att lära men nu börjar han förstå att han även kan fösa bort fåren. Märker att han håller fokus på fåren mycket bättre och han får stanna ståendes. Lägger jag honom kan han ibland lägga sig mot mej istället. . .


Imorse var jag ut på promenad med båda hundarna och efter det fick Link ett lydnadspass. Oj vad vad bra det gick! Bättre position i linförigheten, tränar mycket språngmarsch. Läggandet är ju klockrent, där tränar vi uppsättandet. Vi gör mest släta inkallningar på 30-40m. Rutan drar han ut på 40m, kan bli lite studsig när han letar efter sin target. Apporten tränar vi gripande utan tassar, går kanon (Tack Lisa för tipset) Något hopp har jag inte hemma tyvärr men där är det väl sättandet på andra sidan som ska snabbas upp. Fjärren måste jag få snabbare lägganden på, är mycket bättre när jag står nära men nu är jag ute på 20m kanske och då blir de lite långsammare. Även uppsättandet måste fixas till lite.


Nu ska jag iväg till jobbet igen.

Ha en bra dag!



 
 
Marie L

Marie L

17 oktober 2010 10:05

Härligt med både vallning och lydnaden, låter som trean snart sitter:-)

http://www.123minsida/Minos

 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

17 oktober 2010 10:47

haha, trean är det nog en vääääldigt lång bit kvar till. Har ju inte ens börjat med vissa moment.

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

17 oktober 2010 12:18

Ja det var roligt att se Links sista pass i fårhagen! Sakta men säkert framåt. Bara att nöta på.

http://www.sugarwinds.se

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

17 oktober 2010 20:39

Tack tack :) Men jag fick ingen snygg redovisning av MH... Hur fick du fram ditt spindel diagram? Ja det var trist med leken men jag VET ju vad han kan och det är ju lätt att bevisa att han har leken :)

http://www.hundreda.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

18 oktober 2010 21:33

Har jag sagt nåt om apporteringen eller är det nån annan Liza? *Förvirrad* Kul attd et går bra, fast det görd et ju nästana lltid för er...

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

19 oktober 2010 08:55

Hehe, öronproppar hade jag inte tänkt på ;)

Ja, vi vill träna. KUL med kurs. Tors alt fred, skulle något av det passa?

Spännande att se utvecklingen i hämten.!!

http://folsberga.moonfruit.com

 
Linda

Linda

19 oktober 2010 10:52

Ska vi köra på Torsdag då? Ni är annars så välkomna till oss, men vi kommer gärna till er också. Up to you.!

http://folsberga.moonfruit.com

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

19 oktober 2010 17:13

Hej!
Kul att du hittade till min sida. 13 stycken som går försöksutbildningen till räddningshund. Jätte kul hade vi under veckan mycket bra träning på bra platser :-D Lycka till med träning till 3:an // Lena och hundar

http://www.lenashundsida.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards